FANDOM

Paxus Xay'xergo jest quermiańskim mistrzem Jedi, który wyruszył w podróż po galaktyce, pozwalając by Moc prowadziła go do tych miejsc, gdzie najbardziej przyda się jego obecność i pomoc. Posługuje się Formą Zero - wyznając zasadę absolutnego pacyfizmu i unikania przemocy za wszelką cenę.

Paxus jest ciemnoszarym Quermianinem o mlecznobiałych oczach. Nosi brązowe szaty Jedi, uzupełnione o wysoki, usztywniany kołnierz osłaniający jego długą szyję i dodatkowe rękawy na drugą parę rąk. Jest chudy i wiotki nawet jak na przedstawiciela swojej rasy. Wbrew kulturze Quermian drugą parę rąk nosi widoczną, zwykle zaplecioną za plecami. Posługuje się zielonym mieczem świetlnym, choć nigdy nie używa go do walki.

Paxus był uczniem Yaraela Poofa aż do jego śmierci. Pozostając mocno pod wpływem swojego mistrza Xay'xergo nauczył się rozwiązywać problemy bez użycia siły, szkoląc się w Formie Zero. Już jako Rycerz Jedi brał udział w pierwszej Bitwie o Geonosis, walcząc wraz innymi Jedi na arenie. Utrata tego dnia wielu towarzyszy była kolejnym wydarzeniem, które mocno ukształtowało poglądy Paxusa - quermianin nie tylko zagorzale krytykował wojnę, ale także uznał stanięcie przez Zakon na czele wojsk za olbrzymi błąd.

Jakiś czas później wraz z Lihadirą Suntessi, porucznik Kirą Ordo oraz CC-2112 otrzymał zadanie zbadania i ustabilizowania sytuacji w zamieszkałym przez uchodźców Dystrykcie IX.  Równocześnie Zakon przydzielił mu także uczennicę - padawan Audrey Ters. Wspólnym wysiłkiem udało im się usunąć z dystryktu wpływy Czarnego Słońca i separatystów oraz pokonać togrutańskiego zabójcę Alakiego Tega.  Po zakończeniu zadania otrzymał tytuł Mistrza i ofertę zostania osobistym doradcą Kanclerza. Jednak z racji, iż podczas wykonywania swej misji coraz częściej nie zgadzał się z decyzjami Zakonu i Senatu, postanowił na własną rękę wyruszyć wraz z swą uczennicą na pielgrzymkę po Galaktyce, pozwalając prowadzić się Mocy.

Paxus jest Mistrzem Jedi i posiada wszystkie niezbędne umiejętności do pełnienia tej funkcji. Choć w zakresie walki mieczem przeszedł jedynie podstawowy trening, to posiada niezwykły talent do posługiwania się Mocą, na której zwykł polegać w wielu swych działaniach. Mistrz Xay'xergo znany jest ze swej zdolności przewidywania przyszłości, jak również doskonałego wyczuwania myśli i nastrojów innych. W walce nie używa miecza świetlnego ani nie krzywdzi fizycznie przeciwnika - w pierwszej kolejności zawsze próbuje negocjacji, niekiedy wyciszając agresję w umyśle oponenta za pomocą Mocy. Gdy jednak to zawiedzie, Xay'xergo stosuje iluzje by zmylić wroga, podczas gdy sam wprowadza telepatycznie zamęt w jego myślach, aż ten zaniecha walki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki