FANDOM

Mibba II
Jeden z dwudziestu dziewięciu księżyców gazowego giganta Shihor, znajdującego się w układzie Ottega. Podobnie jak Yavin IV, posiada atmosferę i jest ciałem niebieskim zdatnym do zamieszkania przez istoty biologiczne. Mibba II został skolonizowany około tysiąc lat temu, po wojnie z Bractwem Ciemności, podobnie jak jego bliźniaczy brat, Mibba I.

Prawdopodobnie ta satelita nie byłaby znana, gdyby nie fakt, iż stała się jednym z wielu znaczących centrów robotyki oraz energetyki. Stąd też jeszcze przed Wojną Klonów stała się miejscem wielu inwestycji Intergalaktycznego Klanu Bankowego.

Tuż przed wybuchem Wojny Klonów, nad księżycem unosił się okręt kontroli droidów "Sullum" oraz stacja cywilna Obba Mibba Rorum.

HistoriaEdytuj

Ottega to sektor położony w Zewnętrznych Odległych Rubieżach, charakteryzujący się niezwykłą liczbą zamieszkałych ciał niebieskich - ma 75 planet i 622 księżyców. Dzięki temu stał się popularną atrakcją turystyczną. - Tendau Bendon - Ithorianin, senator systemu Ottega w 33 BBY.

KolonizacjaEdytuj

(do uzupełnienia)

Stan aktualnyEdytuj

(do uzupełnienia)

Konfederacja Niezależnych SystemówEdytuj

Władze planety od około dwóch lat sympatyzuje z ruchem separatystycznym Hrabiego Dooku. Chociaż Konfederacja Niezależnych Systemów nie istniała przed wybuchem Wojny Klonów (stanie się to tuż przed bitwą o Geonosis), pewne jest, że tutejsi Ithorianie, w przeciwieństwie do tych mieszkających w rodzinnym świecie, popierają swoich płatników, Intergalaktyczny Klan Bankowy, jak i samą niezależność od skorumpowanej Republiki. Oczywiście, będąc rasą bardzo pacyfistyczną, nie dążyli oni do otwartego konfliktu zbrojnego.

CharakterystykaEdytuj

Mibba II 01

Warunki atmosferyczne na Mibba II są zdatne do życia i zasadniczo całkiem przyjazne. Chociaż księżyc należy do chłodnych miejsc, temperatura jest mniej więcej stała, a w większości miejsc na powierzchni wynosi przeciętnie zero stopni celciusza. Amplituda nie przekracza zazwyczaj piętnastu stopni. Tutejsze środowisko powinno kojarzyć się z tajgą. Co interesujące, na powierzchni istnieją naturalne "oazy", czyli miejsca stanowczo cieplejsze, gdzie temperatura sięga nawet dwudziestu stopni. Połacie te nie są jednak większe od jednego, dwóch hektarów. Przyczyną takiego stanu rzeczy są znajdujące się blisko powierzchni wartościowe gazy kopalniane, które są na księżycu wydobywane i magazynowane jako źródło energii. Dlatego też oazy są też głównymi ośrodkami, w których mieszkają istoty cywilizowane (więcej o tym niżej).

Flora i faunaEdytuj

Mibba II 02
Charakterystyczne dla księżyca jest również to, że mieszkańcy pod nadzorem Ithorian wyjątkowo dbają o tutejsze środowisko.

(do uzupełnienia)

PopulacjaEdytuj

Ithorian

Księżyc został skolonizowany przez Ithorian, którzy, choć nie są tutaj aktualnie dominującą rasą, to posiadają jednak największe wpływy, kontrolują handel i dobają o ekosystem satelity. Niemal wszyscy są potomkami zniszczonego statku-matki Laasamby Mibba

Jak już zostało zaznaczone wyżej, podczas kolonizacji okazało się, że Mibba II ma wiele wartościowych surowców wydobywczych, stąd też zwiększyło się zapotrzebowanie na pracowników niższego szczebla. Dlatego, w ciągu ostatniego tysiąclecia, przybyło tutaj wielu przedstawicieli innych ras, szukających pracy oraz miejsca dla siebie. Z tego oto powodu aktualnie księżyc jest zamieszkiwany przez całą tęczę gatunów.

Aktualnie, na księżycu żyje około miliona mieszkańców, w tym: około 20% Ithorian, około 40% ludzi, około 10% twi'leków oraz około 30% przedstawicieli innych ras. Około 70% mieszkańców zamieszkuje tereny oaz w pobliżu szybów wydobywniczych. 

Urbanizacja i gospodarkaEdytuj

Ośrodki, w których mieszka ludność planety w większości są osadami przybierającymi formę niewielkich miasteczek, otaczających tutejsze szyby wydobywcze. Zazwyczaj ich populacja nie przekracza pięciuset mieszkańców, ale zazwyczaj jest dużo mniejsza. Zasadnicza większość z nich (około 70%) znajduje się na terenie oaz, z racji, iż zapewniają one znacznie wygodniejsze warunki do życia. Większość mieszkańców takich miejsc to pracownicy kopalni oraz specjaliści techniczni. Często zaraz przy szybach wydobywczych znajdują się warsztaty produkujące roboty, które potrzebne są do pracy w trudnych, podziemnych warunkach przy wydobywaniu gazu.

Na księżycu znajduje się również kilka miast, których populacja przekracza dziesięć tysięcy mieszkańców. Charakteryzują się one zbitą zabudową, wielopiętrową, posiadającą taką samą ilość zabudowy nad, jak i pod ziemią. To tutaj znaleźć można porty kosmiczne, centra handlowe, administracyjne oraz wojskowe.

Główne dobra eksportowe księżyca to: energia (magazynowana w specjalnych bateriach), części robotów i podzespoły, gotowe droidy cywilne, przemysłowe oraz bojowe, ale i również różne minerały górnicze (na mniejszą skalę). Planeta jest bogata w drewno, ale Ithorianie zakazują wycinania tutejszej flory. Mieszkańcy znani są jednak z produkcji ciekawych alkoholi i trunków z tutejszych roślin, a mięso dzikiej zwierzyny odświętnie ląduje na stołach nie tylko obywateli Mibba II. Importuje się przede wszystkim towary luksusowe, pojazdy oraz narzędzia, których wytwarza się tutaj na bardzo małą skalę. Księżyc jest jednak w dużym stopniu samowystarczalny. Tutejsze zakłady produkcyjne mogą pochwalić się kilkoma własnymi modelami speederów, jak i całą gamą robotów użytkowych.

Językiem administracyjnym jest Basic, chociaż większość obywateli zna również Ithoriański. Rasa ta, podobnie jak Wookie, chociaż rozumie inną mowę, nie potrafi posługiwać się międzygalaktycznym. Z racji, iż to oni zazwyczaj zajmują urzędnicze i nadzorcze stanowiska, ich język stał się popularny na księżycu.

Ciekawe miejsca i postacieEdytuj

MiasteczkaEdytuj

  • Debbeda - miasteczko na północnej półkuli, na płaskowyżu Assana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki